El är farligt...

I morse klev jag ur duschen, och skulle föna håret med hårfönen jag fick i födelsedagspresent den 30 juli, fönen är alltså inte många dagar. Nåja, håret blev torrt, och jag skulle stänga av fönen. När jag gjorde det kom det ut ett blått sken från fönen, och jag fick en riktigt stöt i handen. En massa lampor i huset släcktes också, det hade tydligen slagit ut någon säkring. Jag blev lite omtumlad, och kände hur det surrade i handen, och att den var lite bortdomnad. Jag gjorde mig iaf iordning men tänkte lite på om det här kanske var farligt för bebisen, så jag bestämde mig för att ringa sjukvårdsupplysningen. Kvinnan jag pratade med uppmanade mig att åka till akuten omgående. Då blir man ju inte jättelugn... Men men, jag började med att ringa förlossningen för att höra vad de hade att säga. Barnmorskan jag pratade med då frågade först och främst om jag kände bebisen, och det gjorde jag. Hon sa att hon trodde att jag inte behövde komma in, utan om jag slutade känna bebisen skulle jag höra av mig igen. Hon skulle för säkerhets skull rådfråga läkarna, och om de skulle vilja ha in mig skulle hon ringa upp. Vi la på, och jag kände mig lite halvnöjd, fortfarande orolig och undrande varför sjuksköterskan på sjukvårdsupplysningen uppmanat mig att åka till akuten. Det gick ett par minuter, sen ringde barnmorskan upp igen och sa att läkarna ville att jag skulle komma in.

Jens kom hem och hämtade mig, och jag var ganska uppriven, framför allt rädd för att allt inte skulle stå rätt till med pyret i magen. Vi kom in till förlossningen och jag fick lägga mig på en brits, där de kollade av bebisens hjärtljud i ca en halvtimma. De tog blodtryck på mig, och kollade av pulsen. Men allt var som tur väl bra. Bebisen mådde fint, och hade jämna hjärtljud. Gud vilken skön känsla! Hjälp vad rädd jag var, tänk vad den kunde ställt till med den där hemska hårfönen. Den åker tillbaka till butiken pronto. Jag bestämde mig för att vara hemma från jobbet, hade huvudvärk och mådde lite illa, förmodligen på grund av all stress/spänning som släppte. Så idag har det varit en riktigt lugn dag, och jag börjar känna mig fit for fight igen, så imorgon är det jobbet som gäller. Nu är det åter dags för säng och lite vila. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0