Party!

Igår var jag på 30-årsfest hos Carolina. Det var verkligen superkul! Tyvärr orkar man inte riktigt hänga med i samma tempo som övriga, men om ett par månader så! Hon hade hyrt en lokal på väster i stan, och bjöd på god mat och hade ett riktigt bra liveband. Det var jättekul att träffa alla kompisar, känns som det var evigheter sen! Det är då man kommer på att man jobbar rätt mycket, och kanske inte hinner med att träffa alla sina vänner så mycket som man önskar.

Jens syster fick en liten Alvin igår. Allt verkar ha gått bra, och han vägde lite över 4000 g och var 53 sm lång. Grattis! Hoppas vi får se det lilla underverket snart! Man blir allt lite avundsjuk på dom som är klara, vi längtar sååå att få träffa vårt lilla pyre i magen. H*n sparkar och lever rullan som vanligt inne i magen. H*n ligger ofta mer till höger, så man kan se att magen är lite sne. Barnmorskan sa att det är vanligt att barn hittar en "myshörna" i magen, och ofta vill ligga just där. Det är rätt fränt. Nu har man också börjat känna att det är någon liten kroppsdel som putar ut. Igårkväll låg den med rumpan utåt, och rätt vad det är kan man känna en liten häl som sparkar ut. Det är så häftigt, så det går liksom inte att beskriva.

Appropå pyret, nu börjar väl sviterna av graviditeten att ge sig till känna. Jag bestämade att jag skulle gå och träna i fredags, så jag gick på ett medelpass, och cyklade fram och tillbaka från jobbet. Sånt där har ju aldrig varit några problem för  mig. Men på kvällen trodde jag helt ärligt att jag skulle smälla av! Foglossning, jo tack, nu vet jag hur det känns. Jag kunde inte gå, Jens fick stötta mig när jag behövde gå upp. Det känns som en kniv som sticker in bak på vänster sida i ryggen. När jag vaknade igår var det mycket bättre, men ajaj, det gjorde fortfarande ont. Samma sak i morse när jag vaknade. Nu funderar jag på vad jag kan hitta på för träningsform istället. Får jag inte röra på mig kommer jag bli tokig! Eller iallafall lite mer tokig än vad jag redan är :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0