Oslo baby!

Jens och jag har varit på en liten minisemester. Vi började i Jens föräldrars stuga i Sälen, där det blev vandring och fiske. Jens fick upp en ganska stor regnbåge som lades på grillen på kvällen. Jag smakade inte den lille rackarn, men övriga sällskapet sa att det smaka ruskigt bra. Han var allt lite stolt min karl :-)

Efter ett par dagar tog vi bilen och åkte till Oslo. Vi hade bokat rum på Grand Hotell, där det ingick en spa avdelning. Vi tänkte lyxa till det riktigt ordentligt, vem vet, det var kanske sista hotellvistelsen för bara oss två på ganska länge... Vi hade hur mysigt som helst, åt gott och mådde riktigt väl. Men jädrars vad dyrt det är i den där stan! Jag har ju bott där ett år, men då tjänade man ju därefter och kände väl inte av det på samma sätt. Vi var iallafall riktiga turister, vi åkte till Holmenkollen, tog en runda i Frognerparken och så var vi på friidrottsarenan, Bislet. Vi lyckades komma in på stadion på något vis, och kom ner till själva arenan. Jag tyckte det vore en kul idé att ta ett varv på 400-metersvarvet, Jens tyckte det var pinsamt. Men jag gjorde det iaf, och så tog jag ett hopp i längdhoppsgropen också när jag ändå var igång. Jens stod och gömde sig lite under tiden, haha.

I övrigt tycker jag att magen har vuxit ordentligt! Ett par mammajeans som var på tok för slappa över magen för bara några veckor sen sitter nu plötsligt bra. Vår lilla skatt i magen verkar vara ganska lugn av sig än så länge. Jag känner mest av den på kvällen och morgonen när jag ligger still. Under dagen kan man också känna några små sparkar, men det är inte lika kraftiga som de när jag ligger ner på rygg. Jag har läst i nån bok att man kan utläsa om barnet kommer bli en vilding en en lugnis utifrån hur den beter sig i magen, men det tror jag är för tidigt att säga. Jag är ju bara i vecka 24 än så länge.

Nästa vecka börjar Jens jobba igen, och jag är ledig då med! Sista veckan, sen börjar allvaret, nytt jobb och allt. Hoppas på lite bättre väder än den senaste veckan. Nu ska vi snart ta och bege oss till Jens favoritställe i hela världen - IKEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0