Tillbaks till verkligheten

Då har man börjat jobba igen efter 4 sköna veckors semester. Jag tycker ändå att det har gått förvånansvärt bra de 2 första dagarna. Visserligen tror man att man ska svimma när man öppnar sin mailbox, jag kan ju bara ana hur den kommer se ut när man har varit mammaledig ett år...

Min syster med familj har varit här i 4 dar. Syster, man och 3 döttrar, 1, 5 och 7 år gamla. Det har varit fullt ös vill jag lova! Vi har hunnit med lite mys i stadsparken, hargebadet och lek & buslandet. Det var jättemysigt att ha dem här! I lördags bjöd min fina svärmor hem oss till dem och bjöd oss alla på jättegod middag och efterrätt.

I fredags var jag och Jens hos barnmorskan. Jag fick väga mig, och har nu gått upp 6 kilo, tydligen rätt normalt (!!!). Hon mätte magen, som nu var 22 cm, också det normalt, helt enligt kurvan. Så skulle hon lyssna på hjärtslagen, och hon satte den där manicken mot magen, och precis när hon gjorde det vaknade lilla pyret till liv. Först en spark så att manicken åkte in i örat på barnmorskan, då log hon, sen en spark till, då log hon lite svagare, sen ytterligare en spark, och hon sa: Vilken vilde ni har!!! Hjärtslagen mätte iaf, under dessa aktiva sparkar på 142 slag. Vi fick lyssna på hjärtslagen inne i magen, och det var döcoolt, det lät som hela havet stormar där inne. Mina värden var bra, förutom järnvärdet.... Jag har trott att jag inte behöver äta några järntabletter, men värderna hade sjunkit riktigt ordentligt, så det är bara att börja knapra. Jag äter nefirex, som för övrigt smakar jord, jag gillar godis och jordgubbar bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0