Kicken i magen

Nu har jag kommit tillbaka till ett oerhört hett Örebro, efter en härlig semester vid kusten. Herregud, det är ju så varmt så man nästan flyter bort! Men det är härligt, jag älskar värmen, förutsatt att man har nån bra fläkt hemma.

Vår lilla bebbe i magen sprattlar runt som bara den, och när jag ligger ner så ser man hur magen rör på sig när den kickar loss. Nu har äntligen Jens fått känna av lill*n! Det är massa mys, nu märker man liksom på riktigt att det är något som faktiskt har ett litet bo inne i mig. Första gången jag själv kände av vår lilla skatt var nog nån gång under vecka 17-18, det var som ett fladder, en lite fjäril som flög omkring i magen. I vecka 20 kände jag sen den första lilla kicken, i vecka 22 har alltså både Jens och min mamma känt den lille rackarn röra sig. Visst är det väl coolt!? Lika unikt för alla förstås, men jag tycker det känns lite som ett mirakel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0