Semester!

Nu är det faktiskt semester för vår del! Vi har börjat med en tripp till Karlskrona till mina föräldrar. Jens stannade till i onsdags, och jag är kvar än. Jens och hans släkt ska ha släktträff imorgon, och min mormor ska ha fest imorgon, för hon fyller 97 (!!!) år. Vi fick dela på oss, jag vägrar missa min fräcka mormors kalas. Det är helt fantastiskt att hon är så pigg. Hon bor själv i en 3a, har ingen hemhjälp och lagar sin egen mat varje dag. Tänk om man får bli en sån krutgumma!

Annars har vi haft helt fantastiskt väder! Jag försöker passa mig lite för solen, har en kompis som solade en hel del under graviditeten, och allt gick så bra så, men sommaren efter när barnet var fött, kom riktigt många pigmentfläckar över hela kroppen... De har inte gått bort än, så jag sparar mig litegrann. Mamma och jag har shoppat massor som vanligt, Jens tyckte kanske inte att det var lika kul som vi :-) Min lilla systerdotter Mirabell fyllde ett år på midsommardagen, så vi befann oss ute i Karlskronas skärgård, Järnavik, och hade massa mys med familj och vänner under hela midsommarhelgen.

Annars har jag gått in i vecka 22 i graviditeten. Jag mår bara fint, och känner nu den lilla minimänniskan sparka i magen dagligen, framför allt morgon och kväll när jag ligger still. Det sköna är också att man faktiskt börjar se gravid ut, inte bara sådär "småfet".

På söndag åker jag hem till Örebro igen. Jens och jag har väl inga direkta planer för semestern, men någon weekendtrip lär det väl bli iallafall. Jag tycker alltid det är lika jobbigt att åka från mamma och pappa, önskar såklart att det bodde myyycket närmre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0