1 vecka och en dag

Imorgon är det exakt en vecka kvar till beräknad födsel! Men jag har dock inga stora förhoppningar om att det ska ske då, alla jag känner har typ gått över 2 veckor, så jag räknar med att göra detsamma, väntan blir nog så väldigt olidlig annars tror jag.

I fredags var det besök hos barnmorskan igen. Hjärtslag på 140, symfusmått på 32 och blodtryck på 105/60. Järnvärdet hade gått upp igen, jippi! Så nu behövs inga järntabletter mer. Ingen influensaspruta för mig, jag har bestämt mig så defintivt. Jag läste om någon läkare som är gravid, och hon ska inte heller ta vaccinet, så det känns som att det är en bra idé att skippa, särskilt med tanke på att det är så kort tid kvar, plus att jag inte jobbar längre och inte utsätts för lika mycket basilusker.

Igår hade jag och Jens myslördag! Först var vi och åt på Pacos, och sen gick på bio, "flickan som lekte med elden". Den var bra! Vi har läst böckerna bägge två, 2 av dem på bröllopsresan på Mauritius <3 Vi sa att det är kanske sista gången på ett bra tag som vi kan ta en sån där helkväll, man vet ju aldrig! Inte mig emot, vår bebis är sååå välkommen! För övrigt har helgen varit bra, men Jens mormor gick bort i fredagskväll kl 20. Hon var en mysig dam, full av liv, men på slutet har hon blivit allt mer krasslig. Till slut låg hon bara i sin säng och det var svårt att få kontakt med henne, så det var nog skönt för henne att få somna in. Så både min farmor och Jens mormor har gått bort under min graviditet.

Ha en fortsatt skön helg, själv är jag rätt så villrådig när det gäller dagar nu, är ju typ lördag varje dag!

Kommentarer
Postat av: Erika Olsson

Vad spännande. Nu är det verkligen snart dags :)

Hoppas ni mår bra.

Kramar från oss

2009-10-25 @ 15:54:08
URL: http://akirelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0