Profylax

Då har vi börjat på profylaxkurs Jens och jag! Jag tyckte att det skulle va en kul grej att göra något ihop, det känns som en bra och rolig grej innan vår stjärna anländer. Det började sådär, vi skulle synka ihop oss enligt kursledaren, vilket innebar att vi skulle dansa ihop, bland annat lite salsa. För er som känner Jens, han HATAR att dansa, haha!!! Han väste lite och sa "vi har väl inte anmält oss j*¤#a danskurs". Men det tog sig, efter det fick vi en massa bra tips och övningar som jag är helt säker på att vi kommer ha användning för. Vi går kursen ihop med Sandra och Gustav, vilket är jätteskoj! Vi var hemma hos dom i fredags, och såg deras nya mysiga hus. Dom bjöd på en helt fantastisk god plankstek,  och vi åt och åt och åt och åt. Dom är beräknade att få sin bebis den 15 oktober, så det börjar verkligen närma sig! Själv har jag snart gjort 36 fullgångna veckor och har bestämt att jag ska jobba i 3 veckor till, om jag fortsätter må bra. Tyvärr sover jag ruskigt dåligt nu, dels pga av halsbränna och dels för att jag har ganska många bollar i luften just nu.

Senast hos barnmorskan hade järnvärdet ökat till 122! Och symfusmåttet var på 31, så bebisen följer sin kurva fint. Hjärtslagen då! Jo, 138. Så nu har det pendlat från 135 till 152 vad nu det betyder!? Kille eller tjej? Jag har verkligen ingen aning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0