Hemma igen!

Nu är vi hemma igen efter en härlig semester! Men oj vad trötta vi är. Lykke somnade halv sju igårkväll och sov till kvart över sex i morse, vaknade 2 ggr förstås, men ändå! Det har blivit mycket resande, först till Karlskrona och sen till Sassnitz, Tyskland, och sen tillbaka till Sverige och Falkenberg, och sen Örebro igen. Hon har varit så duktig lilla hjärtat. Men idag har hon varit lite grinig, och det har hon nog rätt att vara.

Semestern började hos mamma i Karlskrona. Där har vi haft det så mysigt! Vi har hunnit med att träffa många släktingar, både min farbror Göran och hans fru Gun, min kusin Erik och hans Ulrika och deras lilla dotter Bella. Moster Birgitta och Jan och kusin Sara har vi också hunnit träffa. Självklart också min mormor Signe. Att hon är 98 år i år kan ingen människa tro!

I Tyskland var båda mina systrar med och alla barn. Så Lykke har fått träffa kusinerna, så roligt så! Mirabell är 2 år i juni, och de verkar verkligen gilla varann. Lykke skiner upp som en sol när hon ser henne. Vi bodde på ett jättefint hotell, som också var ett jättestort badland, faktiskt större än Gustavsvik. Där tillbringade vi förstås en del tid. Det var väldigt varmt där inne, och inte optimalt för Lykke, men mamma och pappa tog en henne på promenad, så Jens och jag fick åka vattenrutschbanor för fulla muggar :-) Det var verkligen hur lyckat som helst. Vi åt gott, och pappa blev så glad över sina presenter.

Innan vi åkte hem till Örebro igår hann vi med en tur till Ullared! Man hittar alltid grejer där, men den här gången var det inte till mig utan till Lykke. Vi köpte bland annat en hoppgunga! Den ska vi försöka få upp ikväll, jag tror hon kommer gilla det!

Maten går rätt så bra nu. Vi hade med oss burkmat till Tyskland och det gillade hon minsann damen. Så när vi kom hem igår försökte jag göra mat så lik burkmaten som möjligt, och det funkade! Jag mixade så det inte fanns några klumpar, och hon har ätit bra både igår och idag. Tyvärr blir det ju lite knasigt med rutiner när man är iväg, så det får vi jobba på. Lykke äter numera 2 fasta mål mat per dag. Potatis/palsternacka/morot/majs vid lunch, och gröt som nästsista mål på kvällen.

Imorgon ska vi på 6-månaderskontroll, en dag för sent, för det är minsann idag lilla pärlan blir 6 månader, tiden går så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0