M-A-G-S-J-U-K-A

Mmm...just det, fy fy fy. Jag har mått så sjukt dåligt! Det började natten till i söndags med att jag mådde illa, och sen började jag kräkas i söndags morse. Det höll i sig till igår, och idag är jag bättre. Men hjälp vad matt man blir efter en sån där pärs!

I fredags var Jens gamla "kombo" Erland och hans lilla familj här. Dom har precis fått en liten dotter till som heter Leya, Brisa har blivit storasyster minsann. Fredrik och Victoria var också här. Vi åt tacos och pannacotta (min favvo). Vi hade en jättemysig kväll. Men sen började eländet, för på lördagen hade Lykke feber. Vi skulle egentligen på Lottas 30-årsfest, men det kändes inte bra i magen att lämna bort Lykke så jag valde att vara hemma. Jens åkte en sväng till Anders Björk som också fyllde 30 för att säga grattis och lämna en liten present. Lykkes feber steg, och hon hade 39,3 lilla skruttan. Hon fick alvedon på kvällen och en gång på natten. Det gick ändå bra måste jag säga. Nu är hon lite lite täppt i näsan, men det är ytterst lite. Jag hoppas så innerligt att hon ska slippa min hemska smitta.

Lykke och Jens har fått bo i gästrummet sen i söndags, och så har jag bara träffat Lykke när hon ska amma. Men idag har Jens börjat jobba igen och jag och Lykke har varit själva. Det har gått bra, men hjälp så trött jag är. Jag har sovit dåligt på nätterna, haft frossa och svettats om vartannat. Feber är ingen höjdare det heller. För övrigt saknade jag Lykke så mycket, så jag låg och kolla på kort på henne på natten, haha. Är ju så van att ha henne i spjälsängen precis brevid mig. Det är så rogivande att ligga och lyssna på hennes andetag.

En fråga bara, varför luktar pampersblöjorna så skumt?? Är det kemikalier eller vad? Det blir ingen fortsättning för Pampers i det här hushållet. Libero känns tryggt, miljömärkt och allt. Men ICAs blöjor ska vi ge en chans nu iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0