Palsternacka vs Gröt

Vår lilla sessa är väl inte direkt överförtjust i Palsternacka eller potatis heller för den delen. Vi har provat i lite över en veckas tid att ge henne detta. Idag var vi iväg hela dan, och så tänkte jag, äh vi tar väl och provar lite gröt till kvällen! Och oj minsanna det slank verkligen ner, hela smakportionen! Så nu är jag i valet och kvalet, ska jag ge henne både lite smakportion av potatis, palsternacka eller morot vid lunch plus gröt som kvällsmål? Kan någon erfaren morsa ge mig lite tips?

Kommentarer
Postat av: Erika

Det tar 10-15 gånger innan de vet om det tycker om maten eller inte har jag blivit lärd. Låt henne lära sig gröten först och fortsätt sen med det andra. Olivia fick iaf lära sig gröten först sen testa vi en sak i taget i 10-15 dagar. Efter vi hade testat allt började vi blanda i hop sakerna. Men det tog nog 2 månader innan vi kom så långt. Hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra påsk.



Kramar

2010-04-04 @ 21:07:29
URL: http://akirelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0