Påsklov och solen som försvann

Påsken försvann i en rasande fart! Långfredagen tillbringades som bekant hos Micke och Carro i deras nyinköpta mysiga hus. Dom bjöd på enchiladas och vi hade det verkligen jättetrevligt. Påskafton var vi hos Jens syster Penilla som hade ordnat en supermysig påskmiddag. Jag bidrog med dessert, vit chokladmousse. Lykke och Alvin fick bli påskkärring och påskgubbe, bild kommer så småningom. Påskdagen bestämde vi oss för att åka till grusgropen där Jens pappa jobbade. Vi tyckte det vore en fin idé att hitta en sten där som ska bli Lennarts gravsten. Jens hittade en perfekt sten nästan direkt. Det var riktigt jobbigt att åka dit måste jag säga, allting påminne förstås om Lennart, och saknaden blir så påtaglig.

Igår gjorde vi mest ingenting, såg en film i soffan och storstädade. Det känns inte lika kul att städa nu när man vet att man ska flytta.

Vi har fortsatt med gröt till Lykke, det är en riktig hit faktiskt! Hon gillar det, även om hon "kör bil" med munnen när skeden kommer in i munnen. Igår lyckades hon pricka mig med gröt i ögat den lilla spjuvern. Resultatet av gröten inatt var att hon sov 6 timmar i sträck! Hon somnade vid 20,30, vaknade 02,30 och ammade, sen var det dags för amning igen vid 5,30 och sen var hon klarvaken vid 06,50. Då gick vi upp Lykke och jag. Vi brukar gå in och lägga oss i gästrummet och gosa lite, så pappa får sova ordentligt tills det är dags för honom att jobba. (Visst är jag en fantastisk hustru ;-) Idag har vi haft sångstund och sjungit från alla böckerna som Lykke fick på dopet. VI har hunnit med en långpromenad, och Lykke har sovit ute i vagnen i 2½ timma.

Imorgon blir det Friskis, jag har gjort iordning lite ny musik till mamma barn gympan, så vi ska träffa Sandra, Tyra, Helena & Olivia och gå igenom det. Hoppas dom tycker att det blir bra!

Nu vaknar min lilla godbit, och det är dags för lite käk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0