Ajajaj, Lykkes andra vaccination

Min lilla tjej fick sin andra vaccination i fredags. Det gick nog ganska bra egentligen, men jag är så fruktansvärt blödig, så jag började grina när dom stack henne. Hon skrek så min lilla ängel. Så fort hon såg BVC sköterskan igen började hon skrika lilla hjärtat. Till att börja med gick det bra, men framåt eftermiddagen förstod jag att hon började få riktigt ont. Det var sånt där "ontskrik" och absolut inte gnällskrik. Hon fick lite alvedon och blev genast bättre. Men hon hade två plåster på sina små ben, och på lördagen blev det till och med ett litet blåmärke från det ena sticket.

 Kvällen flöt på bra, Solweig var här och vi bakade pizza och mös för fullt. Jens var ute med några kompisar och drack öl. Gud vad irriterad jag blev på honom på natten. Han kom hem runt 2, och var nog lite lagom rund under fötterna :-) Men nu till den irriterande delen, när han har druckit en öl eller två (var kanske fler än så ;-) blir han expert på att SNARKA! Jag puttar på honom och ber honom lägga sig på sidan, han svarar "jaa", men ligger kvar i exakt samma ställning och fortsätter snarka. Så höll det på en stor del av natten. Nästa gång blir det soffan för honom.

I övrigt har helgen varit ganska lugn. Lördagen var lugn och mysig, Jens var lite bakis. Igår var vi hos Solweig och åt lite. Jag har faktiskt lyckats komma iväg och träna både lördag och söndag, känns riktigt bra!

Nu till helgens stora händelse: Lykke har ätit potatispuré för första gången!!! Vi provade första gången i lördags, och det gick riktigt bra! Likadant igår, hon mumsade i sig ett par teskedar. Så nu har jag gjort "storkok" med potatispuré och fryst in. Vi ska fortsätta idag, och hoppas att det går lika bra minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0