Tiden går

Tiden går fort, jag har varit här ifrån ett tag. Jens pappa lämnade oss väldigt hastigt i stor sorg och saknad den 15 januari. Livet är oerhört orättvist ibland, och jag känner att jag inte vill beröra ämnet, utan väljer att berätta om vår lilla tjej istället!

Lykke har hunnit bli nästan 5 månader, och på fredag är det dags för hennes andra vaccination, vid första fick hon ganska hög feber, över 39 grader, så jag kan ju inte säga att jag ser fram emot det. Dock ska det bli spännande att se hur mycket hon har gått upp! Så här har det sett ut sen hon föddes:
Hon föddes:
091028 Vikt: 2870 Längd: 46 cm
091102 Vikt: 2766
091106 Vikt: 2962
091113 Vikt: 3290 Längd: 49 cm, huvudomfång: 35,7 cm
091119 Vikt: 3600 Längd: 50,5 cm huvudomfång: 36,4cm
091204 Vikt: 4460 Längd: 53,5 cm huvudomfång: 37,7 cm
091230 Vikt: 5230 Längd: 57,5 cm huvudomfång: 39,6 cm
100125 Vikt: 6440 Längd: 59 cm huvudomfång : 41 cm
100226 Vikt: 7320 Längd: 62,5 cm

Vilken utveckling va, från pyttetjej till en riktigt stor tjej!

När Lykke var 3 månader kunde hon greppa saker riktigt bra. När hon var 3½ månad började hon skratta högt. När hon var 4 månader kunde hon rulla runt från både rygg till mage och från mage till rygg. Från mage till rygg händer inte så ofta, men från rygg till mage vrider hon och vänder mest hela tiden!

Lykke har också hunnit döpas. Till faddrar valde vi Jenny & Robert, känns som ett utmärkt val! Lykke klarade sig bra tycker jag, men nappen satt i hela tiden! Linda sjöng, så fint så fint! Hon började med Lykkeliten, och då var Madicken & Loovis med och sjöng första versen. Sen sjöng Linda Theos sång. Vi var så nöjda! Till psalmer hade vi valt "Du vet väl om att du är värdefull" och "Sov du lilla". Lykke döptes i Axbergs kyrka, där Jens & jag gifte oss. Vi fick en helt underbar präst s om heter Åsa. Efter dopet var vi i församlingshemmet och åt gott tillsammans.

Annars träffar vi Sandra & Tyra mycket, Tyra döptes i lördags och var så duktig! Vi leder också mamma barn gympan på Friskis, det är jättekul när Lykke är på humör :-)

Jag helammar fortfarande, och tänker fortsätta så länge det funkar, dock inte längre än när Lykke blir 6 månader.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0