Vart tog solen vägen?

Jag trodde på riktigt att våren var här igår. Lykke och jag var ute och gick, och såg både snödroppar och krokusar. Solen sken, och man kände sig riktigt lycklig i kroppen! Idag är det lika grått som innan och det finns inte tillstymmelse till sol.

Lykke har börjat sitta i sin gåstol. Hon har inte riktigt fattat hur man kommer framåt än, men den verkar vara helt ok att sitta i ett litet tag. Vi har också fortsatt med våra smakportioner. Mycket hamnar utanför, och ibland kväljer hon lite, men hon är så duktig! Det enda som är lite tokigt nu är att hon har börjat amma en gång till på natten, och jag känner mig helt färdig! Undrar just hur man fixade det när hon ammade varannan timma varje natt, och då 45 minuter per gång! Jag känner mig impad av mig själv när jag tänker tillbaka... Jag undrar om hon inte blir riktgit mätt nu, så jag kanske slår en pling till BVC och frågar om jag ska sätta till gröt eller kanske ersättning som sista mål. Nån som har något tips?

Nu går det fort, första helgen i maj flyttar vi hem till Solweig. Vårt hus får vi först i oktober, har vi tur så blir det september. Jag längtar efter vårt nya fina hus! Ska bli så kul att inreda och få det riktigt bra. Det jag längtar mest efter är alla garderobsutrymmen, för det kan man lugnt påstå att vi inte är bortskämda med i dagsläget. Hur mycket man än plockar är det svårt att hålla iordning i ett sånt här litet hus. I nya huset blir det perfekt, för då är alla sovrum på övervåningen, och bara kök,vardagsrum och toalett på nedervåningen. För att inte tala om att vi kommer få en groventré! Slippa alla j*kla skor innanför dörrn hela tiden! Nu låter jag som en medelålders gnällig morsa, men jag står för mitt uttalande...typ :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0